Dansk kvindefodbold for klubhold står på tærsklen til en stor sæson, når A-Liga skydes i gang på TV 2 og på tribunerne den kommende weekend. Men når de første fire runder er spillet, giver nuværende kommunikationschef Amalie Bremer stafetten videre til nye kræfter, der skal buldre videre med det danske kvindefodboldtog.
"Amalies drive og lyst til at udvikle fodbold for kvinder har på kort tid bidraget positivt til en udvikling og sat tydelige aftryk i Ligaforbundet. Amalie er ikke bange for at udfordre status quo, hvilket har været gavnligt for os. Hendes skarpe blik for bruges af vores sociale medier og en modernisering af vores visuelle identitet har gjort Amalie til en stor bidragsyder til de mange nye tiltag, der er sket i vores regi det seneste år. Vi ønsker Amalie alt det bedste med de nye udfordringer og muligheder, der er opstået, og vi samtidig er ikke i tvivl om, at hendes lyst til og ønske om stadig at bidrage til dansk kvindefodbold fortsat vil komme os alle til gode", siger direktør i Ligaforbundet, Marie Greve.
Amalie Bremer ser frem til at tage hul på et nyt kapitel i sit arbejdsliv, men er også vemodig over ikke at være en del af den daglige gang i dansk kvindefodbold: "Jeg skal være den første til at råbe fra alle byens tage, at kvindefodbold er kommet for at blive, og det synes jeg allerede, vi har slået fast i den tid, jeg har været ombord i Ligaforbundet. Jeg kan også godt garantere, at de danske kvindefodboldfans ikke har set det sidste til mig på lægterne og i medierne, for jeg vil for altid være kvindefodboldens største fan og fortaler her til lands".
Det sidste år har medført mange nye tiltag, og dansk kvindefodbold accelererer. Organisationen i Ligaforbundet påbegynder nu en proces med at finde de rette kompetencer, der kan bygge oven på et stærkt momentum og understøtte den fortsatte udvikling af Ligaforbundet og dansk kvindefodbolds tre bedste rækker.